Methoden
Al meer dan 30 jaar ervaring in zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek...
Kwantitatief onderzoek
Als het gaat om het verzamelen van cijfermatige gegevens en het verkrijgen van statistisch betrouwbare resultaten, is kwantitatief onderzoek de juiste keuze. Dit type onderzoek meet bijvoorbeeld hoe vaak iets voorkomt of hoe groot een bepaalde groep is. Kwantitatief onderzoek geeft inzicht in trends, patronen en correlaties binnen de doelgroep. Bij kwantitatief onderzoek wordt gebruikgemaakt van:
Kwalitatief onderzoek
Als meer diepgaande informatie nodig is (bijvoorbeeld waarom men een bepaalde mening is toegedaan) is kwalitatief onderzoek aan te raden. Kwalitatief onderzoek geeft een beeld van de wensen, ervaringen, meningen of behoeften van de doelgroep. Bij kwalitatief onderzoek wordt gebruikgemaakt van:
Als u meer wilt weten over onze verschillende onderzoeksmethoden klik dan in het menu op kwantitatief of kwalitatief onderzoek. Wanneer u met enige regelmaat uw doelgroep een vragenlijst wilt voorleggen, kunt u besluiten om een eigen onderzoekspanel op te zetten. Op de pagina klantenpanel vindt u hier meer informatie over. Ook kunt u klikken op projectieve technieken. Door middel van projectieve technieken kan waardevolle informatie worden achterhaald die met ‘gewone’ vraagtechnieken niet kan worden verkregen.